post

(Mt 9,14-15)
Po powrocie Jezusa z krainy Gadareńczyków podeszli do Niego uczniowie Jana i zapytali: Dlaczego my i faryzeusze dużo pościmy, Twoi zaś uczniowie nie poszczą? Jezus im rzekł: Czy goście weselni mogą się smucić, dopóki pan młody jest z nimi? Lecz przyjdzie czas, kiedy zabiorą im pana młodego, a wtedy będą pościć.

Mamo jakie my mamy w domu zasady? Zapytał mnie mój syn dziś? No żeby po sobie sprzątać, żeby ścielić łóżko, żeby pytać zanim włączy się komputer, żeby... 
mamo a Ty jakich zasad przestrzegasz?  a tata? a czy droga krzyżowa jest obowiązkowa?

nie jest

zasady też są tylko zasadami 

najważniejsza zasada to kochać drugiego i wtedy wszystko nabiera innego znaczenia

bo z miłości umyję te naczynia za ciebie, bo z miłości ...

z miłości

inaczej nie ma sensu 

jeśli post to z miłości do Boga, by pamiętać o Jego cierpieniu

nie umiem pościć, zawsze mam jakieś wytłumaczenie a to w ciąży jestem a to karmię piersią a to coś tam, ale są sytuacje kiedy mówię sobie nie i to jest mój post, zamknij komputer, wyłącz TV, wyłącz muzykę, wsłuchaj się w siebie bo Bóg w ciszy chce coś powiedzieć... jeśli nie znajdę ciszy w swoim sercu nie usłyszę Jego głosu

naucz mnie Panie ciszy naucz mnie spokoju, naucz mnie Panie


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Słowo Boże jest jak miecz obosieczny

ucho igielne

Bóg jest sprawcą chcenia i działania