wielu pierwszych będzie ostatnimi

(Mk 10,28-31)
Piotr powiedział do Jezusa: „Oto my opuściliśmy wszystko i poszliśmy za Tobą”. Jezus odpowiedział: „Zaprawdę powiadam wam: Nikt nie opuszcza domu, braci, sióstr, matki, ojca, dzieci i pól z powodu Mnie i z powodu Ewangelii, żeby nie otrzymał sto kroć więcej teraz, w tym czasie, domów, braci, sióstr, matek, dzieci i pól wśród prześladowań, a życia wiecznego w czasie przyszłym. Lecz wielu pierwszych będzie ostatnimi, a ostatnich pierwszymi”.

Oto Panie jestem we wspólnocie, w której spotkania odbywają się co dwa tygodnie i czasem nie mam siły ... oto Panie... oto Panie... i co...?
jeśli z powodu Mnie i z powodu Ewangelii...
stokroć więcej
ale
wielu pierwszych...
nie rozumiem 
 
co chcesz mi Panie powiedzieć? pierwsza
czy jestem pierwsza?
...
bo może tak być, że pierwsi będą ostatnimi
co to znaczy być pierwszym? w czym? w jaki sposób?
czy uważam, że jestem pierwsza? 
a może to wcale nie jest źle być pierwszym? tylko w jakim biegu? 
słowo pierwszy zakłada porównanie do tego kto jest drugi


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Słowo Boże jest jak miecz obosieczny

ucho igielne

Bóg jest sprawcą chcenia i działania