Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem.

(J 6,52-59)
Żydzi sprzeczali się więc między sobą mówiąc: Jak On może nam dać /swoje/ ciało na pożywienie? Rzekł do nich Jezus: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli nie będziecie spożywali Ciała Syna Człowieczego i nie będziecie pili Krwi Jego, nie będziecie mieli życia w sobie. Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem. Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim. Jak Mnie posłał żyjący Ojciec, a Ja żyję przez Ojca, tak i ten, kto Mnie spożywa, będzie żył przeze Mnie. To jest chleb, który z nieba zstąpił - nie jest on taki jak ten, który jedli wasi przodkowie, a poumierali. Kto spożywa ten chleb, będzie żył na wieki. To powiedział ucząc w synagodze w Kafarnaum.

Sprzeczali się między sobą... tyle minęło, a wielu dalej mówi: jak on może...?

Jezus odpowiada, ... nie będziecie mieli życia w sobie...

czym jest to życie, o którym mówi Jezus? perspektywa wieczności... pokój w sercu... wiara...
rozumiem żydów, którzy sprzeczali się pomiędzy sobą, nawet im się nie dziwię. Dziwię się, że teraz tak mało dyskutujemy na tematy wiary. Dobrze jest się zadziwić. Zatrzymać i pomyśleć, jak to jest możliwe? A jednak. Tak zwyczajna wydaje się Msza Święta... tak się przyzwyczailiśmy, a tu na naszych oczach sam Bóg zstępuje na ziemię... niesamowite. Pozwala by człowiek karmił sie Jego ciałem.

Tajemnica.

Nawet moja mała wiara, nawet mała wiara kapłana, nic nie zmieni tego, że On przychodzi. W tym tkwi Jego ogromna miłość do nas.

Za bylejakość moją na Eucharystii, za to, że przestałam się dziwić, przepraszam Cię Panie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Słowo Boże jest jak miecz obosieczny

Bóg jest sprawcą chcenia i działania

ucho igielne