co to znaczy kochać

(Mk 12,28b-34)
Jeden z uczonych w Piśmie zblizył się do Jezusa i zapytał Go: "Które jest pierwsze ze wszystkich przykazań?" Jezus odpowiedział: "Pierwsze jest: Słuchaj, Izraelu, Pan Bóg nasz, Pan jest jeden. Będziesz miłował Pana, Boga swego, całym swoim sercem, całą swoją duszą, całym swoim umysłem i całą swoją mocą. Drugie jest to: Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego. Nie ma innego przykazania większego od tych". Rzekł Mu uczony w Piśmie: "Bardzo dobrze, Nauczycielu, słusznieś powiedział, bo Jeden jest i nie ma innego prócz Niego. Miłować Go całym sercem, całym umysłem i całą mocą i miłować bliźniego jak siebie samego daleko więcej znaczy niż wszystkie całopalenia i ofiary". Jezus widząc, że rozumnie odpowiedział, rzekł do niego: "Niedaleko jesteś od królestwa Bożego". I nikt już nie odważył się więcej Go pytać.

Dziś ktoś opowiedział mi o chłopcu, który przeznaczył pieniądze "z komunii" dla chorego kolegi.
Widziałam wzruszenie matki chłopca i wiem, że nie chodzi tak naprawdę o pieniądze. Ważne jest to by okazywać sobie miłość.

Kiedy przyjdzie taki dzień, że przestanie miłować siebie nawzajem ... to będzie koniec ludzkości.

Jakoś tak widzę tego chłopca i czuję co czuje jego małe serce i jestem wzruszona, bo we mnie nie ma takiej miłości.

i wstyd mi

bo za mało kocham innych

bo za mało we mnie bezinteresownej miłości

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Słowo Boże jest jak miecz obosieczny

Bóg jest sprawcą chcenia i działania

ucho igielne