do ubogiego zaś powiecie

(Jk 2,1-5)
Bracia moi, niech wiara wasza w Pana naszego Jezusa Chrystusa uwielbionego nie ma względu na osoby. Bo gdyby przyszedł na wasze zgromadzenie człowiek przystrojony w złote pierścienie i bogatą szatę i przybył także człowiek ubogi w zabrudzonej szacie, a wy spojrzycie na bogato odzianego i powiecie: Usiądź na zaszczytnym miejscu, do ubogiego zaś powiecie: Stań sobie tam albo usiądź u podnóżka mojego, to czy nie czynicie różnic między sobą i nie stajecie się sędziami przewrotnymi? Posłuchajcie, bracia moi umiłowani! Czy Bóg nie wybrał ubogich tego świata na bogatych w wierze oraz na dziedziców królestwa przyobiecanego tym, którzy Go miłują?

nie ma względu na osoby...

jedna młoda osoba powiedziała ostatnio: "taka śmieszna ta nauczycielka taka jakaś chodzi w starych swetrach" to był komentarz o szkole.
Popatrzyłam z niepokojem na mój wytarty sweterek i poczułam się dziwnie.
Dlaczego tak wiele zależy co mam na sobie? To jest miejsce w naszym życiu nad którym trzeba się zatrzymać. Szanować ludzi bez względu na to ja wyglądają, szanować ich bo są umiłowanymi Boga.

Nie wywyższać się, nie unosić, nie być ponad, nie podnosić głowy zbyt wysoko, zobaczyć tych, którzy są biedniejsi i nie dać im odczuć, że mają mniej dóbr. To jest sztuka.
Szanować.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Słowo Boże jest jak miecz obosieczny

ucho igielne

Bóg jest sprawcą chcenia i działania