dać więcej

(Łk 21,1-4)
Gdy Jezus podniósł oczy, zobaczył, jak bogaci wrzucali swe ofiary do skarbony. Zobaczył też, jak uboga jakaś wdowa wrzuciła tam dwa pieniążki, i rzekł: Prawdziwie powiadam wam: Ta uboga wdowa wrzuciła więcej niż wszyscy inni. Wszyscy bowiem wrzucali na ofiarę z tego, co im zbywało; ta zaś z niedostatku swego wrzuciła wszystko, co miała na utrzymanie.

Co to znaczy być dobrym chodzi mi dziś po głowie.
Jezus nie potępia tych, którzy wrzucają z tego co mają za dużo. Mówi tylko, że można dać z siebie więcej. Jeśli chcę żyć pełniej, jeśli chcę więcej...
Co to znaczy być dobrym?
Dać więcej niż wszyscy inni. Dać nie z tego czego mam za dużo, ale z tego czego mam najmniej. Może czas? Może obecność przy drugim człowieku?
Może dać więcej nie oznacza wcale kolejnej ofiary na konto.Może dać więcej to właśnie ten wybór przed którym stajemy każdego dnia. Dla kogo żyję? Dla siebie, dla Ciebie Panie? Dla mojej pracy? Po co żyję?

Komentarze

Andrzej Golonka pisze…
Dla Chrystusa nie trzeba dać więcej ale trzeba dać wszystko co się ma. Nie umiem tak zaufać. Boję się że że mi odbierze wszystko co mam najcenniejszego.
Magda Sabik pisze…
Może dlatego wybieram wersję dać więcej ...
Jest taka modlitwa. Zdaje się Karola de Foucold
Zabierz PAnie wszystko co mam i posiadam.
Ty mi to wszystko dałeś Tobie oddaję. Rozporządzaj tym według swego uznania. Mnie daj jedynie łaskę Twoją i miłość to mi wystarczy.
Może brakuje nam zaufania, że On wie lepiej co jest dla nas dobre?
Andrzej Golonka pisze…
Łatwiej jest powiedzieć: masz to wszystko pod opiekę...
Tyle umiem powiedzieć.

Popularne posty z tego bloga

Słowo Boże jest jak miecz obosieczny

ucho igielne

Bóg jest sprawcą chcenia i działania