postępujcie jak dzieci światłości

(Ef 4,32-5,8)
Bądźcie dla siebie nawzajem dobrzy i miłosierni! Przebaczajcie sobie, tak jak i Bóg nam przebaczył w Chrystusie. Bądźcie więc naśladowcami Boga, jako dzieci umiłowane, i postępujcie drogą miłości, bo i Chrystus was umiłował i samego siebie wydał za nas w ofierze i dani na wdzięczną wonność Bogu. O nierządzie zaś i wszelkiej nieczystości albo chciwości niechaj nawet mowy nie będzie wśród was, jak przystoi świętym, ani o tym, co haniebne, ani o niedorzecznym gadaniu lub nieprzyzwoitych żartach, bo to wszystko jest niestosowne. Raczej winno być wdzięczne usposobienie. O tym bowiem bądźcie przekonani, że żaden rozpustnik ani nieczysty, ani chciwiec - to jest bałwochwalca - nie ma dziedzictwa w królestwie Chrystusa i Boga. Niechaj was nikt nie zwodzi próżnymi słowami, bo przez te [grzechy] nadchodzi gniew Boży na buntowników. Nie miejcie więc z nimi nic wspólnego! Niegdyś bowiem byliście ciemnością, lecz teraz jesteście światłością w Panu: postępujcie jak dzieci światłości!

Teraz już wiecie jak żyć. Poznaliście Tego, który nadaje sens życiu...
Jesteście światłością.
To prawda po każdej Eucharystii i przyjęciu Chrystusa jesteśmy światłością.
Jak postępują dzieci światłości. Unikają wszystkiego co ma choćby pozór zła.

Wczoraj spowiedź...

Dziś usiadła obok mnie w tramwaju kobieta i od razu zaczęła opowiadać o chorym synu i rodzinie. W pierwszym odruchu pomyślałam, że to przykre, ale co mnie to obchodzi...
Postępujcie jak dzieci światłości.

Twoje Słowo zawsze jest prawdziwe. Przenika. Pozwala popatrzeć na siebie i swoje życie z innej perspektywy.
Naucz mnie Panie słuchać innych. Naucz mnie milczeć. Naucz mnie wybaczać. By niechęć i podsycanie żalu nie zniszczyło mnie samej. Nie ma większego spustoszenia w duszy od tego, którego człowiek sam dokonuje latami podsycając swoją nienawiść, niechęć, żal.
Przemień mój żal Panie w wybaczenie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Słowo Boże jest jak miecz obosieczny

ucho igielne

Bóg jest sprawcą chcenia i działania