miłować bliźniego

(Mt 22,34-40)
Gdy faryzeusze dowiedzieli się, że zamknął usta saduceuszom, zebrali się razem, a jeden z nich, uczony w Prawie, zapytał, wystawiając Go na próbę: Nauczycielu, które przykazanie w Prawie jest największe? On mu odpowiedział: Będziesz miłował Pana Boga swego całym swoim sercem, całą swoją duszą i całym swoim umysłem. To jest największe i pierwsze przykazanie. Drugie podobne jest do niego: Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego. Na tych dwóch przykazaniach opiera się całe Prawo i Prorocy.


Będziesz miłował.

Miłowanie jest naszym największym najświętszym prawem. Miłować Boga całym sobą, a bliźniego jak siebie samego.

Co to znaczy?

Miłować Boga... tęsknić za Nim, pragnąć spotkania, oddychać Jego słowem, iść przez życie ze świadomością celu jakim jest spotkanie


miłować bliźniego... być blisko człowieka, którego obecność jest trudna, a jednak go miłować, nie kochać, miłować...

kiedy wiedziałam, że muszę spędzić kilka dni z kimś kogo wolałabym unikać, słyszałam w głowie "masz miłować". Nie udawałam, ale starałam się być dobrą ... miłować...

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Słowo Boże jest jak miecz obosieczny

ucho igielne

Bóg jest sprawcą chcenia i działania