ucho igielne


(Mt 19,23-30)
Jezus powiedział do swoich uczniów: Zaprawdę, powiadam wam: Bogaty z trudnością wejdzie do królestwa niebieskiego. Jeszcze raz wam powiadam: Łatwiej jest wielbłądowi przejść przez ucho igielne niż bogatemu wejść do królestwa niebieskiego. Gdy uczniowie to usłyszeli, przerazili się bardzo i pytali: Któż więc może się zbawić?

Jezus spojrzał na nich i rzekł: U ludzi to niemożliwe, lecz u Boga wszystko jest możliwe.

Komentarze mówią, że istniała brama nazwana ucho igielne. Wielbłąd, który wiózł na swoim grzbiecie towary nie mógł przez nią przejść, trzeba było zdjąć ładunek i przejść na kolanach, tak była ciasna.

Zdjąć po to by iść dalej. Uwolnić się niejako.

Uwolnić się od rzeczy od tego bez czego pozornie nie potrafiłabym żyć?

paradoks

pragniemy wolności a każdego dnia zniewalamy się coraz mocniej

mam takich przyjaciół, którzy z różnych powodów nie posiadają wiele. Zawsze kiedy tam jestem uczę się tego szczęścia od nich. Są szczęśliwi. Ja głupia myślałam, że może trzeba im kupić to wszystko czego im brakuje... ale im nie brakuje... to mnie brakuje...

mam wiele a ciągle mało... mam o wiele za dużo... a chcę więcej...

wybacz Panie

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Słowo Boże jest jak miecz obosieczny

Bóg jest sprawcą chcenia i działania